עבודה במגזר הציבורי לבוגרי תואר בממשל ופוליטיקה

אין דבר יותר מכובד מלהיות משרת ציבור. להגיע כל יום לעבודה במטרה להשפיע, לשנות, לעזור לאנשים, גם אם הם אינם מודעים לכך בהכרח, גם אם לפעמים הם לא מסכימים או לא אוהבים את מה שאנחנו עושים, גם אם במקרים רבים הדברים לוקחים זמן ויוצרים ביקורות שונות.

בשביל להיות משרת ציבור, צריך להתקבל לתפקיד במסגרת עבודה במגזר הציבורי. באופן כללי, מדובר על כל תפקיד אשר על פי הגדרה מי שאחראי עליו, מי שקובע את סדר היום שלו, זו הממשלה, הרשויות המקומיות וגורמים נבחרים אחרים. חשוב להדגיש, משרת ציבור, בשונה מעובד בשוק הפרטי, מקבל שכר ותנאים על פי החוזים במגזר הציבורי, חוזים קבועים ומותאמים לכולם, על פי תפקיד, ותק, סוג משרה ופרמטרים אחרים.

ישנן דרכים שונות כיצד אפשר להתקבל לעבודה במגזר הציבורי, אחת הדרכים הנפוצות היא באמצעות מסלול של לימודי ממשל ופוליטיקה באקדמיה. ניתן להירשם אל מסלול זה באוניברסיטאות ומכללות שונות, ודרכו להגיע אל תפקידים שונים במגזר הציבורי, בין אם זה ברשויות המקומיות ובין אם זה במשרדי הממשלה השונים. אל התפקידים ניתן להתקבל דרך מכרזים או דרך פניות ישירות.

צריך לציין, שמלבד מסלול זה אפשר גם להצטרף אל קורס צוערים במשרד הפנים, מסלול אשר כולל גם לימודי תואר שני וכך אפשר להשתלב בתפקידים שונים במשרד זה וכן להגיע אל תפקידים במשרדים אחרים בשירות הציבורי.

לפני שנסביר מה לומדים והיכן ניתן ללמוד ממשל ופוליטיקה, חשוב להדגיש מי שרוצה להשתלב במגזר הציבורי, צריך להיות מוכן לעבודה קשה ולשכר שאיננו גבוה כמו במגזר הפרטי. יחד עם זאת, מדובר על עבודה עם שליחות. עבודה שיש לה מטרה, כזו שאיננה מיועדת רק בשביל הקידום האישי אלא גם בשביל הטוב הכללי, בשביל לשפר את חייהם של אחרים.

איפה ניתן ללמוד ממשל ופוליטיקה ומה לומדים במסגרת תואר זה

לימודי ממשל ופוליטיקה ניתן למצוא היום במגוון רחב של מוסדות, בין אם מדובר באוניברסיטאות השונות, שם התואר נלמד הן במסגרת תואר ראשון והן במסגרת מכללות פרטיות. בין היתר אפשר ללמוד את התואר באוניברסיטת באר שבע, אוניברסיטת תל אביב, המרכז הבינתחומי הרצליה, המכללה האקדמית תל אביב-יפו, מכללת אשקלון, המכללה למינהל, שערי משפט ועוד. בחלק מהמוסדות, ניתן ללמוד את התואר גם במסגרת שילובים שונים עם לימודי משפט, תקשורת, מינהל ותחומים אחרים.

במסגרת לימודי ממשל ופוליטיקה, לומדים את המבנה של הממשל בישראל, כולל מול השוואות לשיטות ממשל בעולם.כמו כן, לומדים כיצד עובדת הרשות המקומית, כיצד עובדת הרשות המרכזית, כיצד מחוקקים חוקים, על הרשות המבצעת, המחוקקת והשופטת, וכן על המבנה הפוליטי בישראל, כולל על ההיסטוריה שלה. המטרה היא לספק מידע תיאורטי ומעשי הכרחי, עבור כל מי שמעוניין להשתלב בשירות הציבורי.