לימודי ממשל ופוליטיקה תואר שני – מה לומדים שם ולמי זה מתאים?

בעבר, לימודי תואר ראשון היו יכולים להספיק לנו. הם היו מאפשרים לנו להשתלב בתחומים שונים ללא שום בעיה. היום, בלא מעט תחומים אנחנו לא יכולים להסתפק רק בתואר ראשון. אנחנו חייבים ללמוד גם תואר שני. בוודאי אם אנחנו רוצים להתקדם ולקבל תפקידים משמעותיים יותר.

כך למשל, אם אנחנו נרשמים למסלול לימודים בתחום של לימודי ממשל ופוליטיקה, אזי שתואר ראשון בתחום לא בהכרח יספיק לנו בשביל להתקדם ולקבל תפקידים טובים יותר. אנחנו צריכים להמשיך ללימודי תואר שני, על מנת שנוכל להתמודד באופן רשמי, כלומר במכרזים של המדינה או של רשויות, ארגונים ועמותות שונים, וכן, על מנת שנוכל לקבל תפקידים, לא דרך מכרזים או אמצעים דומים.

צריך לומר, מעבר לעניין של תפקיד ושכר, הרי שלימודי תואר שני בממשל ופוליטיקה, מקנים לו כלים ייחודים, מספקים לנו הרבה יותר ידע בתחום וכן הם מציגים אותנו בתור אנשי מקצוע הרבה יותר משמעותיים.

חשוב להדגיש, לא בכל מקום יש מסלול של לימודי ממשל ופוליטיקה תואר שני. מסלול זה קיים בעיקר באוניברסיטאות וכן במכללות שונות. מה שכן, מי שלמד במכללה מסוימת תואר ראשון, יכול להירשם בעזרתו לאוניברסיטה או למכללות אחרות במסגרת תואר שני. זאת כמובן בהנחה והוא עומד בתנאים שהמקום דורש.

מה לומדים במסגרת לימודי תואר שני

ההבדל בין תואר ראשון לתואר שני, מתבטא בשני היבטים עיקריים. ראשית, הלימודים מתקדמים בהיבטים ספציפיים שקשורים לעולם של ממשל ופוליטיקה, בין אם זה היבטים מקומיים, ארציים וכן בהיבטים השוואתיים בין ישראל למקומות שונים בעולם, כמו כן, הרבה פעמים הלימודים מתקדמים בנקודות מסוימות, כמו למשל, משפט, כלכלה, תקשורת ועוד.

שנית, מדובר בלימודים בעלי גוון הרבה יותר מחקרי. בוודאי אם מדובר במסלול תזה, כלומר, מסלול שבסופו יש להגיש עבודת MA, במטרה לקבל את התואר ולהמשיך הלאה ללימודי דוקטורט בתחום.

למי יכול להתאים לימודי תואר שני

לימודי תואר שני, אינם מתאימים בהכרח לכולם. צריך לומר, אף על פי שלימודי תואר ראשון לא תמיד מספיקים, עדיין יש לא מעט מקומות בהם אפשר להסתפק בתואר ראשון ולא חייבים להמשיך ללימודי המשך, קרי ללימודי תואר שני.

לכן, עולה שאלה למי מתאים ללמוד פוליטיקה וממשל תואר שני. מן הסתם, רק מי שמרגיש שיש לו יכולת, זמן ורצון להמשיך ללימודי המשך, נכון לו להירשם ללימודי תואר שני. כמו כן, מי שרוצה להתקדם באופן מקצועי או להשתלב במחקר בתחום, נכון לו להמשיך אל לימודי תואר שני, מתוך הבנה שיהיה עליו להשקיע לא מעט זמן בכך.

לפני סיום, יש לציין שמוסדות לימוד רבים מציעים מסלול מקוצר של לימודי תואר שני בשנה וכן לימודים שנערכים במשך יומיים בשבוע, מה שמאפשר לעבוד במקביל בצורה סדירה ונוחה.