התמחות בתקשורת פוליטית במסגרת לימודי חברה ופוליטיקה במכללה האקדמית תל אביב יפו

אחד התחומים שגדלו והתפתחו בשנים האחרונות, מכיוונים שונים, זה כל הנושא של תקשורת פוליטית. עד לפני שנים לא רבות, התחום הזה היה צר מאוד, ואפשר לומר שהוא היה די מוגבל. בין אם זה בגלל שלא היו הרבה כלי תקשורת וגם ההתייחסות לזירה התקשורתית בפוליטיקה, היתה יחסית מוגבלת.

עוד לפני שנות התשעים החלו להופיע מסלולי לימוד של תקשורת פוליטית, אך החל משנות התשעים הם קיבלו חשיפה גבוהה יותר והפכו יותר ויותר מבוקשים בקרב צעירים וצעירים שרצו להשתלב בתחום. כיום לימודי תקשורת פוליטית נלמדים גם באופן ספציפי, במסגרת תואר ראשון או שני, וגם במסגרות משולבות עם קורסים שונים. כמו

כך למשל, אפשר להירשם למסלול של התמחות בתקשורת פוליטית במסגרת לימודי חברה ופוליטיקה במכללה האקדמית תל אביב יפו. הרעיון של מסלול זה, הוא ללמוד על ממשל ופוליטיקה באופן כללי ובפרט בישראל, וליהנות גם מאפשרות להתמחות באופן ספציפי בתקשורת פוליטית על פי מאפיינים שונים. כפי שבמקומות שונים יש שילובים לימודי ממשל עם קורסים מסוימים, למשל, ניתן ללמוד משפט יחד עם מנהל וממשל במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, כך אפשר ללמוד כאן תקשורת פוליטית וממשל.

מסלול זה, כולל היכרות מקרוב עם מבנה החברה, מבנה של מוסדות שלטון, מוסדות חברתיים, אופי הממשל, תיאוריות בחברה ופוליטיקה ועוד, ולצד זה, גם לומדים גם את כל התחום של תקשורת פוליטית. איך היא עובדת, על מי, מתי משתמשים בסוג כזה של תקשורת ומתי בסוג אחר, איך משתמשים בתקשורת החדשה (רשתות חברתיות, וואטספים, אתרי אינטרנט וכדומה) בצורה הטובה ביותר לצרכים פוליטיים ועוד.

אנחנו יכולים לראות את השינוי שחל בתקשורת הפוליטית, הן בהתנהלות היומיומית של הפוליטיקאים, הן בהתנהלות שלהם בתקופות קמפיינים וכן אנחנו יכולים לראות את השינוי גם בהתנהגות של מוסדות, אשר נאלצים להיות הרבה יותר שקופים לציבור והרבה יותר זמינים לכל מי שפונה אליהם. זה נובע, בין היתר, מהעובדה שמדובר בעולם אחר מבחינה תקשורתית, הרבה יותר פתוח, הרבה יותר גדול ורחב.

מדוע משתלם להירשם למכללה האקדמית תל אביב יפו

הייחוד של המכללה, היא מספקת לא רק מסלול מיוחד, אלא היא גם מאפשרת לסטודנטים לקבל כלים ייחודים, מידיי מרצים בכירים בתחום, אשר הגיעו הן מהזירה הפוליטית, התקשורתית, וכן מהמגזר הציבורי והפרטי.

המכללה מציעה את התנאים הטובים ביותר לסטודנטים, על מנת לקבל את הכלים הנדרשים בכל מה שקשור להיכרות עם התחום של הפוליטיקה והחברה בישראל, ויחד עם זאת, את הכלים המשמעותיים והרחבים ביותר, בכל מה שקשור להיבטים של תקשורת פוליטית במאה ה-21.