ללימוד משפט יחד עם מנהל וממשל במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

ישנם תחומי לימוד שבאופן טבעי הולכים ביחד. כך למשל, אנתרופולוגיה וסוציולוגיה, כלכלה ומינהל עסקים, דיפלומטיה וביטחון ועוד. עם השנים, אנחנו יכולים לראות שגם לימודי משפט מתחברים למסלולי לימוד שונים באופן מקביל. אחת הדוגמאות הטובות לכך, הם לימודי משפט ולימודי מנהל וממשל.

לימודי ממשל ופוליטיקה מאפשרים לסטודנטים להכיר את שיטות ממשל, דרכי ממשל, כיצד פועל המגזר הציבורי, איך פועלות הרשויות המקומיות, איך פועל השלטון המרכזי ועוד. על כן, זה אך טבעי שאל מסלול זה יהיה ניתן לשלב לימודי משפטים. לימודים שמטרתם, אומנם, לאפשר לסטודנטים לעסוק בעריכת דין, בסופו של דבר, אך המהות שלה, היא לספק לסטודנטים כלים וידע בעולם המשפט, להכיר להם שיטות משפט שונות ובפרט את השיטה הישראלית, לספק להם ידע תיאורטי ומעשי בתחום, היכרות עם מושגים משפטיים ועוד.

במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, ניתן למצוא מסלול משולב של לימודי משפט וממשל. התוכנית מציעה קורסי ליבה בשני התחומים ובתחומים נלווים להם, כמו למשל כלכלה, לצד קורסי בחירה שמטרתם לספק את כל הידע הדרוש לסטודנט בתחום המשפט מחד ובתחום הממשל מאידך. חשוב לציין, שהמטרה של לימודי משפט, היא לא בהכרח לספק הכשרה שתאפשר לסטודנטים להיות עורכי דין, אלא יותר הכשרה תיאורטית שתאפשר להם להשתמש בכלים משפטיים בתחום הממשל.

מה הייחוד של מסלול המשולב במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

הייחוד נובע, לא רק מהעובדה שהוא משלב בין שתי העולמות, אלא גם מכך שהוא מאפשר לסטודנטים ליהנות מידע מקצועי ואיכותי של מרצים בעלי ניסיון רב, הן תיאורטי והן מעשי. מדובר על מרצים שהגיעו גם מעולם האקדמיה וגם מהמגזר הציבורי, המגזר הפוליטי.

כמו כן, במסגרת המסלול המשולב, נהנים מסדנאות וקורסים ייחודים, שמאפשרים לסטודנטים לבטא את הכלים והידע שהם רכשו בשיעורים, באופן מעשי, למשל, בתהליכי פיתוח אסטרטגיות וכן בתהליכי קבלת החלטות.

מדוע משתלם ללמוד משפטים עם ממשל

בלא מעט צמתים במסגרת העבודה במסדרונות השלטון, המקומי או הכללי, יידרש ידע בתחום המשפט. לא מדובר על ידע בהצגת טיעונים בבית משפט, אך כן ידע על חוקים וחקיקה, תקנות, ודברים אחרים.

לכן, רצוי לשלב במסגרת תואר ראשון בממשל ופוליטיקה, גם את תחום המשפטים. בצורה כזו, אפשר ליהנות מכל הכלים, התיאורטיים והמעשיים בתחום. באופן כזה, גם אפשר להבין טוב יותר איך פועל הממשל, ואיך מחוקקים חוקים ומוציאים אותם לפועל.