איפה יכולים לעבוד בוגרי ממשל ופוליטיקה?

ישנן שאלות שונות ששואלים את עצמם צעירים וצעירות, אשר מעוניינים להירשם לתחום לימודים מסוים, ביניהן, היכן הם יכולים לעבוד, מה גודל ההכנסה שתהיה להם, עד כמה הם יכולים להתקדם ולהתפתח בתחום, האם הם באמת ימצו את המטרות והשאיפות שלהם במסגרת הלימודים וכמובן, במסגרת העבודה בתחום לאחר מכן.

כך גם נוהגים צעירים וצעירות אשר מבקשים להירשם ללימודי ממשל ופוליטיקה. אומנם לא מדובר בלימודים ארוכים וממושכים כמו למשל לימודי רפואה, שכן הם נמשכים רק שנתיים-שלוש, מרבית הלימודים הם תיאורטיים, והקורסים כוללים מבחנים ועבודות ולא יותר מכך, ובכל זאת מדובר על השקעה כספית, השקעה של זמן ומשאבים אחרים. אף אחד מהנרשמים או הנרשמות, לא רוצה לבזבז את זמנו על מקצוע שלא יספק לו אתגר, עניין או שכר גבוה, כשיחליט להשתלב בתחום.

היתרון של בוגרי ממשל ופוליטיקה הוא, מדובר על תחום רחב ובמובנים מסוימים הוא גם לא חד ממדי. כלומר, הוא לא פונה רק לכיוון אחד. למרות שעל פניו הוא מיועד לתחום של ממשל ופוליטיקה, עדיין אפשר להשתלב בעזרתו בתחומי מקצוע שונים, כפי שנוכל לראות מיד. לכן, מי שנרשם למסלול זה ומסיים תואר ראשון, בוודאי תארים מתקדמים יותר, יכול למצוא מגוון רחב של עבודות בעזרתו. במיוחד לאור העובדה, שאפשר גם לשלב עם המסלול הזה, גם מסלולים נוספים, בין אם זה בתחום התקשורת, הכלכלה, משפט וכן בתחומים אחרים.

חשוב להדגיש עוד נקודה בהקשר זה, בדומה למקצועות אחרים, גם פה אפשר לייצר עם הזמן מה שנקרא "רשת חברתית", כלומר, דרך חברים או אפילו מרצים, אפשר להשתלב במקומות ובתחומים שונים. כך, שתמיד להגיע אל מקומות עבודה שונים, תפקידים ייחודים, להתפתח, להתקדם.

באילו תחומים יכולים לעבוד בוגרי ממשל ופוליטיקה

אקדמיה – לא חייבים לעזוב את האקדמיה אחרי סיום הלימודים. מי שיש לו ציונים טובים, יכול להמשיך בתארים מתקדמים ולהישאר באקדמיה בתחום של מחקר. ניתן גם למצוא מוסדות בחו"ל שמחפשים בוגרי ממשל ופוליטיקה ממדינות אחרות, כולל ישראל.

הוראה – לא מעט מבוגרי התחום, פונים בהמשך להוראה, על מנת ללמד את הדור הצעיר אזרחות או מקצועות דומים. חשוב לציין, לצורך כך יש להוציא תעודת הוראה.

עמותות וארגונים – מן הסתם, כל בוגר של התחום, יכול להשתלב בעמותות וארגונים אזרחיים, פוליטיים ואחרים, על פי דעותיו, אמונותיו, רצונו.

פוליטיקה – הרבה פעמים בוגרי התחום פונים למסלול הפוליטי, לא רק כמי שרוצה להיבחר אלא לא פעם, גם בתור מי שנמצא מאחורי הקלעים, יועצים, עוזרים וכדומה.

המגזר הציבורי – ניתן להשתלב בתפקידים במגזר הציבורי, בין אם זה במוסדות השלטון המרכזי או ברשויות המקומיות, בלי קשר לייצוג הפוליטי ולדעה הפוליטית.

תקשורת – ניתן לפנות גם לעולם התקשורתי, בין אם באינטרנט, רדיו, עיתונות, טלוויזיה או בכלים אחרים. בפרט יכולים להשתלב בתחום מי שעבר התמחות בתקשורת פוליטית במסגרת לימודי חברה ופוליטיקה במכללה האקדמית תל אביב יפו או בכל מקום אחר.