למי מתאים ללמוד פוליטיקה וממשל

ישנם תחומי לימוד שהחיבור אליהם מגיעים ממקורות שונים. למשל, ישנם תחומים שהחיבור אליהם נובע מעצם המחשבה שאפשר לעשות בהם הכנסה טובה בעתיד, ישנם תחומים שהחיבור אליהם נובע מעצם זה שמדובר במקצועות איכותיים, יוקרתיים, לעיתים החיבור נובע מסיבות משפחתיות כאלה ואחרות.

בתחום כמו ממשל ופוליטיקה, החיבור הוא אחר. בדרך כלל, מי שמגיע אל התחום הזה, מתעניין בו כבר מגיל צעיר. בין אם זה באופן אקטיבי, כלומר פעילות פוליטית, ציבורית, אזרחית, ובין אם זה באופן פסיבי, קריאת עיתונים, צפייה בחדשות, ויכוחים עם חברים וכדומה. התשוקה לתחום בוערת מבפנים, ומבשילה לכדי רצון ללמוד אותו, כאשר מסיימים את הצבא וצריך להחליט לאיזה מסלול לימודים לפנות.

נכון שאם עובדים נכון ואם יש מזל, אז אפשר להשתלב בתחום באופן מקצועי ואפילו לעשות בו כסף, אך סביר להניח, שזאת לא בהכרח הסיבה העיקרית. לרוב, מי שרוצה ללמוד פוליטיקה וממשל, עושה זאת בגלל שהוא אוהב את התחום, מתעניין בו, רוצה להשתלב בו במטרה להשפיע, הן על האזרח והן על הסביבה כולה, הן באופן רחב והן בנושא ספציפי, הן ברשויות המקומיות והן בשלטון המרכזי. כל אחד, על פי דרכו, על פי רצונו ויכולותיו.

לפני שניגע במספר נקודות שיכולות להסביר למי זה מתאים, חשוב להבהיר, שלא מספיקה התשוקה לתחום. מן הסתם, צריך ציונים מספיק טובים בשביל להתקבל, צריך זמן וכן, צריך את האפשרות הכלכלית בשביל להירשם לאחד המוסדות, אוניברסיטה או מכללה. בכל מקרה, אם כל התנאים קיימים, אין סיבה שלא להירשם וללמוד.

למי הלימודים יכולים להתאים

עניין – כאמור, מי שנרשם ללימודי פוליטיקה וממשל הוא בדרך כלל מי שיש לו עניין בתחום. לא כל האנשים מתעניינים בפוליטיקה, לא כל האנשים מתחברים לתחום הזה באופן כללי. לכן, בשביל ליהנות מהלימודים ולהפיק מהם תועלת רבה, צריך להיות עניין בו. בין אם זה באופן רחב ובין אם זה באופן מאוד פרטני.

יכולות למידה והתמדה – אומנם לימודי ממשל ופוליטיקה בתואר ראשון ואפילו בתואר שני, אינם כוללים תרגילים מתמטיים מסובכים, אך הם כן דורשים יכולות למידה, התמדה, סבלנות. מדובר על עולם מאוד רחב של חומרים, תיאוריות, שיטות ומאפיינים אחרים. אלה דברים שצריך להשקיע בהם זמן, בין אם זה בקריאה וכמובן בכתיבת עבודות, מצגות וכדומה.

תוכנית – זה יישמע אולי מוזר, אך מי שרוצה להשתלב בתחום, נכון יעשה אם תהיה לו תוכנית, כלומר הוא צריך לדעת איפה יכולים לעבוד בוגרי ממשל ופוליטיקה, וידע כיצד הוא יכול להתקבל למקומות הנ"ל. הרי, כך הוא לא יירשם ללימודי פוליטיקה וממשל לחינם. חשוב שיברר קודם, האם באמת זה נדרש, האם זה הכרחי.

ניסיון – הלימודים יכולים להתאים למי שיש לו כבר ניסיון במגזר הציבורי, בפעילות פוליטית, בעבודה עם עמותות וארגונים. הלימודים יכולים לספק לו כלים מעשיים ותיאורטיים רחבים יותר.